ЛОГІСТИЧНІ ОПЕРАТОРИ ТА РИТЕЙЛ

ПЕРШИЙ ДОСВІД СПІВПРАЦІ В ВІЙСЬКОВИЙ ЧАС

До початку військової агресії РФ в Україну три чверті всього експортно-імпортного потоку здійснювалося морем. Наприкінці лютого морські шляхи було заблоковано. Паралізованими виявились і більшість наземних перевезень, оскільки київський регіон тимчасово втратив можливість виконувати функцію центрального хаба. Доступ до багатьох місць зберігання товарів виявився закритим. В одній лише Київській області п’ята частина площ зберігання була втрачена.

Великий обсяг імпорту, що прямував до України, було вивантажено на тимчасове зберігання у найближчих доступних портах. Відразу ж виникли великі проблеми та витрати на перенаправлення вантажів. Оператори не відразу змогли знайти швидкі вирішення завдань, однак деякі варіанти виходу з цієї ситуації були знайдені.

З’явилося кілька шляхів транспортування вантажів із Польських портів Гдині та Гданська, а також Румунської Констанци. Великий потік вантажів пішов залізницями, незважаючи на початкову відсутність відпрацьованих маршрутів та різну ширину колії в Україні та Європі.

Таке логістичне рішення припало до смаку багатьом імпортерам, але одразу виникла велика кількість технічних питань і різкий стрибок собівартості доставлення. Особливо гостро проблема торкнулась імпортерів продуктів харчування, для яких швидкість доставки має визначальне значення. Адже згадані порти, самі по собі, є величезними Європейськими хабами, а розділивши суттєвий сировинний, продовольчій та товарний потік України, вони виявились фізично неспроможні та неготові обробляти такий товарообіг, що призвело до величезних черг та штрафів за зберігання, демередж та детеншн. Додає до цього ще й складності з постачанням палива Українським перевізникам і дефіцит рухомого складу загалом.  

Зважаючи на потребу в помітному збільшенню імпорту продукції, розпал експортного сезону і нещодавнє набуття чинності рішенням ЄС щодо звільнення України від мит, що має призвести до збільшення і експортного потоку, логістичні оператори постали перед нагальною потребою знайти альтернативні канали постачання та логістичні ланцюжки. 

На сьогодні фахівці AC-Logistic пропонують, окрім варіантів, що вже існують в Польщі і Румунії, альтернативні варіанти доставлення через порти Болгарії, Німеччини та Хорватії. Такі варіанти мають ряд суттєвих переваг,  обумовлених, перш за все,   значно меншою завантаженістю портів та меншими складностями з автотранспортною складовою перевезення.