Як мінімізувати проблеми доставки вантажів у сезон китайських свят

До різдвяних і новорічних свят в Америці та Європі залишається два тижні. Роздрібний ринок кипить ключем в он- і оффлайні. Великі постачальники товарів, здавалося б, могли розслабитися і перепочити, але… Вічний бій. Спокій їм тільки сниться…

Попри те, що до 10 лютого 2024 року — початку китайського Нового року — здавалось би, ще достатньо часу, вузька часова щілина, коли можна встигнути розмістити замовлення і своєчасно відвантажити готову продукцію з китайських терміналів ДО початку свята — відкрилася ще наприкінці листопада.

Потрібно поспішати. І, щоб розуміти причини такої терміновості, потрібно чітко розуміти особливості впливу китайських національних свят на роботу промисловості та транспорту в цій країні.

У Китаї багато національних свят. Вони тривають 1-3 дні і мало впливають на доставку. Звернути увагу слід на два великі свята:

  • День утворення КНР — відзначають із 1 до 7 жовтня. Багато підприємств закриваються. Святкують Золотий тиждень — це друга  назва свята — і державні органи, митниця — один  із них. Портові об’єкти хоча й функціонують під час свята, роботу митниці урізано до мінімуму. 
  • Китайський Новий рік — найважливіше свято в Китаї — відзначається за місячним календарем, а тому приходить щоразу в інші календарні дати. Офіційно воно триває трохи більше двох тижнів і це практично єдина можливість для більшості працівників промислових зон країни зустрітися зі своїми рідними у віддалених сільськогосподарських районах. З урахуванням розмірів території Китаю, на такі поїздки йде кілька днів в один бік. Тому багато фабрик закриваються за 5-7 і навіть 10 днів до початку свята. До нормального виробничого режиму вони повертаються через 4-6 тижнів.

Фактично це чудове свято зупиняє роботу промисловості країни на півтора місяця. 

Як мінімізувати негативний вплив такої ситуації на логістичні схеми доставки продукції?

Основна рекомендація: 

  • Постарайтеся уникнути розміщення замовлень під час двох головних свят. Досвідчені імпортери, які працюють з постійними постачальниками, уточнюють у них графіки роботи підприємств і роблять замовлення такого обсягу, щоб потім без втрат перечекати перерву в доставці.
  • Рекомендуємо — якщо немає можливості зробити замовлення з досить великим запасом часу — розмістити його не пізніше ніж за 20 днів до початку свята. Це потрібно зробити для того, щоб ваш виробник встиг закупити матеріали за старими цінами — у березні вони, як правило, будуть вищими. Хоча виготовлення продукції і почнеться після закінчення свята, ви виграєте на ціні.
  • Рекомендуємо планувати терміни таким чином, щоб готовий товар був у порту не менше ніж за згаданих 10 днів до початку свята. Це гарантія того, що ваш вантаж своєчасно покине термінал.
  • Рекомендуємо неухильно дотримуватися правила успішної передсвяткової доставки — робити все заздалегідь, з великими запасами часу: заздалегідь отримайте розцінки на фрахт і бронювання; заздалегідь замовляйте доставку — за 3-4 тижні до готовності вантажу; якщо плануєте авіаперевезення, бронюйте не менше ніж за тиждень до готовності вантажу.
  • Рекомендуємо — при виборі морського перевізника — розглянути варіанти з більш тривалим часом перевезення. Сенс такого кроку в тому, що більшість вантажовідправників, не маючи уявлення про реальний розвиток ситуації, прагнуть забронювати транспорт з мінімальним заявленим часом у дорозі. У результаті починається чехарда з перебронюванням. Перевізники з повільною доставкою менш чутливі до цього процесу, отже, вища ймовірність того, що ваш вантаж буде доставлено в порт призначення в обумовлені терміни.
Відкрити чат
1
💬 Вам допомогти?
Вітаю 👋
Що веземо?