Як зменшити витрати у морському вантажоперевезенні?

Морське перевезення – складний вид транспорту зі своїми унікальними особливостями і внутрішніми технологічними процесами. При правильній організації та виконанні цих процесів можна значно зменшити фінансові втрати й уникнути можливих штрафних санкцій у міжнародній доставці товарів.

Насамперед можна економити на оплаті послуг контейнерних терміналів:

  • Приймання та відвантаження контейнера;
  • Розміщення і зберігання контейнера на складі;
  • Використання інфраструктури терміналу;
  • Видача контейнера.

До числа додаткових платних послуг належать:

  • Відбір проб і огляд вантажу;
  • Стафірування вантажу;
  • Перевантаження товарів в інший контейнер, перевезення на інший термінал;
  • Зважування і використання іншої техніки терміналу.

У різних портах термінали формують вартість послуг по-різному. Вона залежить від типу контейнера, класу небезпеки вантажу і виду перевезення.

Важливо також знати і кількість днів, коли термінали надають свої послуги безкоштовно. 

Отже, лише маючи достовірну інформацію про тарифи, терміни та пільгові періоди, можна дещо знизити витрати на транспорт.

Але щоб кардинально мінімізувати транспортні витрати, потрібно вміти уникати штрафних санкцій:

  • Перш за все, ретельно розробити логістику руху товару від складу виробника до вантажної палуби або трюму судна і максимально скоротити термін зберігання навантаженого контейнера на терміналі. За понаднормовий час використання навантаженого контейнера з моменту вивантаження на термінал і вивезення з терміналу стягується штрафна санкція – демередж.
  • Також ретельно потрібно розрахувати час використання навантаженого контейнера з моменту вивезення з термінала до повернення порожнього контейнера, погоджений із судноплавною лінією, або до переведення контейнера в режим експорту. У разі прострочення стягується штрафна санкція — детеншен.

Щоб уникнути цих санкцій, слід заздалегідь, до замовлення перевезення, з’ясувати у агента,  який замовляє вам перевезення (робить букінг), терміни вільного періоду і тарифи на демередж і детеншен.

  • Особлива акуратність щодо термінів потрібна при використанні рефрижераторних контейнерів. Їхнє обслуговування на терміналі передбачає обов’язковий моніторинг, і за понаднормовий простій рефконтейнера на терміналі стягується штраф за понаднормовий моніторинг.
  • На випадок необхідності внесення виправлень до коносамента після виходу судна з порту потрібно знати період часу, в який це можна зробити безкоштовно. У різних ліній ці терміни різні, так само як і суми штрафів: від 10 до 150 доларів.
  • Штрафні санкції можуть бути призначені і за несвоєчасне подання інструкцій до коносамента, наприклад, за 48 годин до підходу судна. Причому у різних ліній ці терміни і розмір суми штрафу можуть бути різними.
  • Штрафні санкції стягуються також і за перенесення букінгу. У різних ліній є терміни, коли це можна зробити безкоштовно. Але не знав про пільговий період, прострочив – отримай санкцію!

Як бачимо, підводних каменів багато, але їх цілком можна уникнути і заощадити значні кошти. Потрібно лише правильно розрахувати і спланувати всі етапи логістичного ланцюжка. 

Завдання нескладне – для професійного експедитора!

Відкрити чат
1
💬 Вам допомогти?
Вітаю 👋
Що веземо?