Грандіозний план Китая по вичавлюванню росії з регіону

У травні 2023 року Китай організував великий саміт для лідерів Казахстану, Киргизстану, Таджикистану, Туркменістану та Узбекистану у китайському місті Сіань. Дата проведення саміту збігається з датою проведення саміту G7 у Японії. Таким чином Китай намагається посилити свій вплив у Центральній Азії, поки росія зосередилася на війні проти України. Довгий час цей регіон вважався “заднім двором РФ”.

На саміті був оприлюднений масштабний план розвитку Центральної Азії від будівництва інфраструктури до розширення торгівлі. Китай висловив готовність взяти на себе нову керівну роль у регіоні, який традиційно був сферою впливу росії. 

П’ять колишніх радянських республік із мережею торгових коридорів пропонують Китаю альтернативні маршрути для перевезення палива, продовольства та інших товарів у разі збоїв в інших місцях.

Натомість, Китай висловив готовність допомогти країнам Центральної Азії покращити їхню правоохоронну діяльність, безпеку та обороноздатність”.

Торгівля та інвестиції

Для зміцнення співпраці та розвитку Центральної Азії Китай надасть країнам регіону загалом 26 млрд юанів (3,8 млрд доларів) фінансової підтримки та грантів.

Сі пообіцяв, що Китай також обновить двосторонні інвестиційні угоди та збільшить обсяг транскордонних вантажних перевезень із регіоном.

Він також закликав Китай та Центральну Азію збільшити торгівлю нафтою та газом, розвивати енергетичну співпрацю в рамках промислових ланцюжків та активізувати співпрацю у галузі нової енергетики та мирного використання атомної енергії.

У більш довгостроковій перспективі Китай підтримує будівництво міжнародного транспортного коридору через Каспійське море та посилить будівництво транспортних вузлів вантажних поїздів Китай-Європа.

Примітно що на саміті не прозвучало жодної згадки про Україну, яка як і країни Центральної Азії, понад 30 років тому була частиною Радянського Союзу.

Запрошуємо зацікавлене співтовариство логістичних операторів і користувачів логістичних послуг висловлювати думки, чи варто очікувати змін (і якщо так, то яких) у загальному потоці вантажів Шовкового шляху та на окремих його гілках у результаті нової політики Китаю.

Відкрити чат
1
💬 Вам допомогти?
Вітаю 👋
Що веземо?