Специфіка і правила перевезення негабаритної сільгосптехніки

Негабаритний вантаж – це вантаж, розміри якого перевищують стандартні нормативи, встановлені для перевезення автомобільним транспортом автомагістралями країн ЄС:

  • Довжина – 20 м
  • Ширина – 2.5 м
  • Висота – 4 м

Якщо хоча б один із трьох зазначених параметрів перевищує максимальні допустимі величини, вантаж переходить у категорію “негабарит”. Для перевезення такого вантажу потрібні спеціально обладнані транспортні засоби і саме перевезення здійснюється за іншими правилами.

Маршрут перевезення негабаритної техніки розраховується не тільки з урахуванням обмежень за габаритами вантажу, а й з урахуванням обмежень, що діють у деяких європейських країнах. Так, наприклад, стандартні розміри автопоїзда для перевезення негабаритної техніки обмежуються такими параметрами: 16.5 х 2.5 х 4.0 м, при цьому максимальна вага автопоїзда не повинна перевищувати 38.0 т.

В Україні максимальна вага автопоїзда для деяких старих доріг обмежена допуском у 24 т. Це вимушене обмеження викликане тим фактором, що 90% автотрас потребують капітального ремонту і перевищення обмеження може стати фатальним.

Дозволену вагу автопоїзда – 40 тонн – може бути збільшено до 46 тонн за рахунок розподілу навантаження на осі у випадку, якщо вантаж перевозиться контейнеровозом.

Габаритні обмеження 20 х 2.5 х 4.0 м – це для руху міжнародними та національними автомагістралями. Під час руху за межами населених пунктів, дорогами сіл і міст районного значення за встановленими Укравтодором і Національною поліцією маршрутами габарити обмежені за шириною – до 3.75 м, за довжиною – до 22 м, за висотою – 4 м (4.35 м для контейнеровозів). Обмеження за фактичною масою – 40 тонн (44 т для контейнеровозів, а на спеціально встановлених для них маршрутах – до 46 тонн).

Типовий транспортний засіб для перевезення комбайнів, тракторів та іншої важкої і великогабаритної сільгосптехніки – це низькорамні трали з гідро розширювачами по ширині і довжині в зчепленні з сідельними тягачами. 

Причепи для перевезення комбайнів можуть взяти на борт великий комбайн вагою до 19 тонн. При цьому гідро розширювачі забезпечують ширину платформи в 3.8 м.

Використовується ще один тип трала – напівпричіп-зерновоз. Він призначений для перевезення зерна, комбікорму, інших сипучих субстанцій. При ширині 3.8 м вантажопідйомність такого трала – 21 тонна.

Залежно від матеріалів і технологій, використаних під час виробництва тралів, їхня вантажопідйомність може бути до 45 тонн.

Для збільшення довжини вантажної платформи використовуються гідравлічні та механічні розширювачі. Наприклад, завдяки гідророзширювачам довжину платформи можна збільшити до 10 м, плюс 4,5 метра дає колісний балкон, і ще 7 метрів – телескопічний подовжувач, без зменшення ширини платформи. 

Трали з шириною платформи щонайменше 3 метри підходять для перевезення бурякозбиральних і картоплезбиральних комбайнів без розбирання. Зернозбиральні комбайни з розмахом жатки у 8 м доводиться розбирати. 

Але основна проблема під час перевезення сільгосптехніки – це її висота. У більшості машин вона перевищує 4 метри. Саме тому потрібне отримання дозволів від уповноважених органів, а також супровід автомобілем зі співробітниками ДАІ.

Документація для отримання дозволу

Транспортна компанія, що займається перевезенням негабаритної техніки, подає заяву в Управління автомобільних доріг з описом всіх даних про вантажоперевізника, замовника послуги перевезення негабариту, технічні дані автотранспорту.

Ще одна проблема – узгодження складеного маршруту з територіальними службами за маршрутом прямування спецавтотранспорту.  Автодор має право заборонити проїзд окремими ділянками запланованого маршруту. Тому підготовку до перевезення вантажу потрібно починати з великим запасом часу.

Відкрити чат
1
💬 Вам допомогти?
Вітаю 👋
Що веземо?