Перспектива розвитку транспортного сполучення ЄС з АЗІЄЮ без залучення росії

Війна, розв’язана росією в Україні, порушила багато усталених логістичних ланцюжків. Виникла потреба визначити найбільш зручні варіанти північної гілки Нового шовкового шляху в обхід території країни-агресора. Дослідження необхідно виконати в найкоротші терміни для того, щоб мінімізувати шкоду від порушених зв’язків між країнами Центральної Азії та Європейською мережею TEN-T. 

Тим більше, що експерти відзначають активне зростання присутності росії в країнах Центральної Азії. Це зростання може створити проблеми для Заходу і тому змушує європейців вживати термінових превентивних заходів.

Дослідження проведе Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР). Вони мають бути закінчені до літа 2023 року і будуть профінансовані коштами Єврокомісії.

Основне завдання – отримати якомога більше корисної інформації про залізничну та портову інфраструктуру тих потоків Нового шовкового шляху, які йдуть в обхід країни-агресора та її пособників. Саме в цю інфраструктуру і будуть зроблені наймасштабніші інвестиції. 

Експерти відзначають певну диспропорцію в пропускній спроможності північного та серединного коридорів. Зрозуміло, будуть знайдені потрібні рішення для зменшення цієї диспропорції. Але навіть додаткові інвестиції не допоможуть вирішити проблему повного заміщення північного маршруту.

Аналітики ЄБРР беруть до уваги, що більшість країн-транзитерів не мають у своєму розпорядженні достатнього обсягу коштів для витіснення росії з трансконтинентального залізничного маршруту. Буде потрібно щонайменше 3.5 млрд євро інвестицій і чітке розуміння того, куди саме їх зробити.

Відкрити чат
1
💬 Вам допомогти?
Вітаю 👋
Що веземо?