Більшість країн Америки та Європи живуть за Григоріанським календарем, заснованим на річному циклі обертання Землі навколо Сонця. Католицьке Різдво і Новий рік святкують щорічно в одні й ті самі дати. Тому торговці, постачальники товарів з Китаю і логістичні оператори хоч і відчувають пікові навантаження високого сезону, але працюють за налагодженими схемами поставок, прив’язаними до незмінних календарних дат.
Зовсім по-іншому доводиться планувати і працювати напередодні двох великих національних свят Китаю, – День утворення КНР і Китайський Новий рік.
Підприємцям, які займаються імпортом товарів з Китаю, слід знати про особливості проведення цих свят. Найтриваліше з них — свято нового року. Дату початку нового року визначають за місячним календарем, тому ця дата змінюється з кожним новим роком. Саме свято називається Свято Весни, триває воно два тижні та закінчується на 15-й день від початку святковим Фестивалем ліхтарів.
За 7-10 днів до початку свята підприємства в промислових районах Китаю поступово зупиняють роботу, щоб робітники з віддалених сільських місцевостей встигли повернутися у свої родини. Відтоді нормальний обсяг виробництва буде відновлено тільки через 4-6 тижнів.
По суті новорічне свято зупиняє роботу багатьох підприємств країни майже на півтора місяця. Як наслідок, у відповідь на падіння попиту перевізники скорочують пропускну здатність.
Рекомендації
- Основна рекомендація імпортерам — будьте на постійному зв’язку з вашими логістичними партнерами. Вони допоможуть підготуватися до тривалої перерви в поставках, зв’яжуться з постачальниками з метою уточнення графіків роботи — терміни різні на окремих підприємствах.
- Розробіть довгостроковий план доставки вантажів з Китаю і узгодьте його з вашим логістичним партнером. Це дасть йому можливість своєчасно зафрахтувати транспорт.
- Щоб гарантовано забрати партію продукції у повному обсязі, плануйте відвантаження ваших товарів від постачальників у Китаї за 7-10 днів до початку свята — обсяги виробленої продукції на багатьох підприємствах починають знижуватися приблизно за тиждень до повного закриття і графік відвантаження може бути розірваним.
- Якщо ваш постачальник не встигає з відвантаженням вашого замовлення до початку свята, перенесіть початок відвантаження на пізніший термін — більшість підприємств у Китаї відновлюють нормальний рівень виробництва в кінці 5-6 тижня після початку Нового року.
- Щоб уникнути авральних ситуацій у ланцюжку постачання напередодні свята, відпрацюйте кожен з етапів заздалегідь, з великим запасом часу. Заздалегідь дізнайтеся розцінки на фрахт і бронювання вантажу, тощо. Якщо передбачається доставка повітряним транспортом, починайте бронювати вантажні місця не менше ніж за тиждень до готовності вантажу.
- Ще краще, обміркуйте можливість відправки однієї частини вантажу морським транспортом, іншої — повітряним. Відправивши частину партії вантажу літаком, ви зможете убезпечити себе від непередбачених зривів у морській доставці. У зимовий період ризик тривалих затримок у морському перевезенні досить високий.
- Бажано починати оформляти замовлення з кінця листопада. Не розміщуйте замовлення менш ніж за 3 тижні до початку свят, інакше доставка готової продукції може розтягнутися на два-три місяці довше, ніж зазвичай.
- У міру можливості намагайтеся страхувати вантаж. Це захистить вас від фінансових втрат у разі його пошкодження або втрати. У періоди підвищеного транспортного навантаження такий ризик зростає.
Важливо пам’ятати про те, що напередодні китайського Нового року відбувається скорочення пропускної спроможності і транспортних послуг між Європою і Китаєм, що, природно, позначається на цінах на послуги. Ці обмеження стосуються і авіаперевезення вантажів.
Через ці обмеження авіарейси в Європу зазвичай повністю заброньовані. Бувають вільні місця на регулярних авіалініях. Але їх доводиться довго чекати. Тобто, значне збільшення звичайного часу доставки вантажів з Китаю — до 50 процентів — може мати місце навіть у разі використання швидкісного способу доставки — авіаперевезення.